Uwaga na kolizje
Uwaga na kolizje |
Trzeba sprawdzić, czy w projekcie nie posiada błędów wokół bramy garażowej. Często z konieczności prowadnice po zamontowaniu przebiegają wzdłuż okna albo drzwi pro-wadzących do części mieszkalnej lub pod włazem na dach, bo projektant zapomniał, iż brama segmentowa musi posiadać miejsce, by się otworzyć.
Rada: do wysokości bramy trzeba dodać 80 cm i dopiero - po zmierzeniu - od tego miejsca planować w głębi garażu okno i drzwi (jeszcze lepiej skonsultować projekt ze sprzedawcą wybranej bramy). Z tego samego powodu trzeba się upewnić, czy w przestrzeni zarezerwowanej do bramy nie zaprojektowano instalacji wodnej, kanalizacyjnej albo elektrycznej. Koniecznie trzeba doprowadzić zasilanie do napę-du bramy segmentowej pod sufitem (najlepiej zakończone zwykłym gniazdem). Sprawdzonym pomysłem bywa doprowadzenie kabla od napędu w pobliże drzwi i koniec go włącznikiem dzwonkowym. To wysoce praktyczne rozwiązanie. Nie trzeba za każdym łącznie zawładnąć pilota, by od wewnątrz pootwierać i zatrzasnąć bramę garażową. Przydaje się, gdy chcemy wyprowadzić z garażu kosiarkę, rower czy po prostu pootwierać pomieszczenie. Wystarczy nacisnąć przycisk, by otworzyć, a potem zatrzasnąć bramę. A co będzie, gdy zabraknie prądu? Każda brama da się odblokować od wewnątrz garażu kluczykiem i ręcznie podnieść.
Choć nie bywa to konieczne, lepiej, ażeby w czasie montażu bramy w garażu była już posadzka. W zasadzie wystarczy wyłącznie znać jej poziom. Gdy bywa gotowa, możemy drobiazgowo dopasować bramę. Pamiętajmy, iż nie najgorzej wykonana brama segmentowa bywa szczelna - nie posiada mowy o prześwitach. Jej pracę i zakres reguluje się co do milimetra.