W komplecie z napędem
W komplecie z napędem |
Bramy rolowane są zawsze sprzedawane z napędem wbudowanym w mechanizm nawijający. Napęd taki można wymienić, gdy ulegnie zepsuciu. Najlepiej skontaktować się w tej sprawie z producentem. Nowy napęd dobiera się do masy bramy i średnicy watka nawijającego.
Dla bezpieczeństwa i wygody
Zewnętrzny mechanizm odblokowujący.
Umożliwia otworzenie bramy z zewnątrz, gdy napęd się popsuje lub zabraknie prądu. Fotokomórki. Montuje się je po bokach otworu garażowego. Zatrzymują awaryjnie napęd, gdy ktoś lub coś znajdzie się na trasie ruchu bramy. Zapewniają większe bezpieczeństwo i chronią siłownik przed zbytnim przeciążeniem. Sprzęgło bezpieczeństwa. Działa podobnie jak fotokomórka - wyłącza napęd, kiedy brama zetknie się z czymś, co stoi na jej drodze. Listwa bezpieczeństwa. Instaluje się ją w progu wjazdu do garażu. Przerywa działanie napędu, gdy ktoś na nią nastąpi lub najedzie. Zasilanie awaryjne. Kiedy zabraknie prądu, energię dostarczą napędowi akumulatory. Funkcja łagodnego rozruchu i hamowania. Zapewnia płynny ruch bramy. Oszczędza napęd oraz mechanizm prowadzenia bramy. Włącznik zewnętrzny lub wewnętrzny. Służy do otwierania bramy zamiast lub oprócz pilota. Blokada dociskowa (automatyczne ryglowanie). Chroni przed włamaniem do garażu. Brama, zamykając się, jest natychmiast ryglowana. Zewnętrzny reflektor. Mocuje się go przed garażem, tuż nad bramą. Uruchamia się go pilotem, aby wieczorem lub nocą oświetlić podjazd.
Daleko od sieci
Mając garaż w bryle budynku, napęd można podłączyć do domowej instalacji. Niektóre modele współpracują z systemem alarmowym. Będą włączać alarm, gdy ktoś niepowołany dostanie się do garażu przez bramę. W garażach wolno stojących, w których nie ma prądu, sprawdzają się napędy zasilane akumulatorami, które wystarczają na 40-60 dni, a ładuje się je przez jedną noc, albo napędy z bateriami solarnymi.